Vragen of boekingen? Bel 085 888 3337


Algemeen

In een natuurhuisje kun je je heerlijk terugtrekken van het drukke, dagelijkse bestaan en even helemaal tot rust komen te midden van de natuur. Een natuurhuisje is een plek waar je samenkomt met vrienden om het leven te vieren en waar je de (klein)kinderen kennis laat maken met de prachtige, Europese natuur. Het is het ideale startpunt voor een ontdekkingstocht door glooiende heuvels, uitgestrekte weilanden of torenhoge berggebieden. Je kunt er vissen, mountainbiken, wandelen of gewoon heerlijk tot rust komen met een boek op een regenachtige dag. Van hut tot villa; natuurhuisjes zijn er in alle soorten en maten. Ze doorstaan stormen en liggen soms in onherbergzame regio’s, maar bieden jou als vakantieganger altijd een prettige verblijfplaats om je vakantie in door te brengen. Een natuurhuisje is niet zomaar een slaapplaats tijdens je reis, het is een manier van vakantie vieren…

Wij zijn altijd per e-mail bereikbaar, je kunt je vragen en opmerkingen mailen naar info@natuurhuisje.nl. Daarnaast zijn wij bereikbaar op het volgende telefoonnummer: 085 888 3337.

Indien je een klacht zou willen indienen over onze dienstverlening, dan kun je hierover via het hierboven genoemde e-mailadres en telefoonnummer contact met ons opnemen en de klacht indienen bij één van onze medewerkers. Klachten over een door gasten gemaakte reservering en/of over door de door Natuurhuisje verstrekte adviezen en informatie, moeten binnen twee maanden na kennisname door de huurder van de feiten waarop de klacht betrekking heeft, bij ons worden ingediend. Uiteraard zal Natuurhuisje gasten een ontvangstbevestiging toesturen van de klachten die per mail zijn toegestuurd. Uiterlijk één maand na het ontvangst van de klacht zal Natuurhuisje hierop schriftelijk een inhoudelijke reactie geven. Indien je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht, dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Natuurhuisje werkt als intermediair met verschillende verhuurders, die allemaal hun eigen betalings-, annulerings- en huurvoorwaarden gebruiken. In veel gevallen regelt Natuurhuisje de betaling met gasten. In dat geval staan de algemene voorwaarden van een verblijf in een natuurhuisje voorafgaand aan de boeking vermeld in de advertentie van het natuurhuisje. Mocht je vragen hebben over de huur- en betalingsvoorwaarden van een bepaald natuurhuisje, dan beantwoorden we deze graag.

De advertentie

Je kunt een indicatie van de ligging van elk natuurhuisje bekijken door te klikken op het Google Maps gedeelte in de advertentie. Het is mogelijk hierop in te zoomen, uit te zoomen of de satellietfunctie te raadplegen. Zo krijg je een goed beeld van de omgeving waarin het natuurhuisje zich bevindt.

De eerste stap om een geschikt natuurhuisje te vinden, is het invullen van een bestemming (natuurgebied, plaatsnaam, land, provincie). Hierna verschijnt er een resultatenoverzicht van de huisjes in dat gebied. De natuurhuisjes die het dichtst bij de bestemming gelegen zijn, worden hierbij als eerst getoond. Hierbij wordt ook nog onderscheid gemaakt in de wijze van betaling:

- Allereerst worden de natuurhuisjes van particuliere verhuurders getoond waarbij de betaling via Natuurhuisje verloopt;

- Vervolgens verschijnen de huisjes van particuliere verhuurders waarbij de betaling door de verhuurder zelf geregeld wordt;

- En tot slotte wordt het resultatenoverzicht afgesloten met de natuurhuisjes die worden aangeboden via touroperators.

Zoek je behalve de bestemming ook op een gerichte verblijfsduur en aankomstdatum? Dan is het mogelijk om de zoekresultaten te filteren op prijs (van laag naar hoog).

Natuurlijk mag je trouwe viervoeter mee op vakantie! In veel natuurhuisjes zijn huisdieren van harte welkom. Je kunt deze huisjes herkennen aan het hondensymbooltje en terugvinden via de zoekfilter ‘huisdieren’. Huisjes van verhuurders die liever geen huisdieren toestaan, zijn te herkennen aan het doorstreepte hondensymbooltje. In het boekingsformulier, waar je alle persoonlijke gegevens en het reisgezelschap dient in te vullen, kun je terugvinden hoeveel huisdieren er maximaal door de verhuurder worden toegelaten. Wil je extra huisdieren meebrengen? Neem dan voordat je boekt even contact met ons op over de mogelijkheden, zodat we die met de verhuurder kunnen bespreken. Vaak is in overleg van alles mogelijk!

Mijn reservering

De beschikbaarheid van elk natuurhuisje kun je ten alle tijden terugvinden in de kalender in de advertentie. Alle nog beschikbare aankomstdata zijn lichtgroen gekleurd. Op deze vakjes kan geklikt worden. Vervolgens verschijnen onder de kalender de mogelijke verblijfsperiodes die vanaf die aankomstdatum te boeken zijn. Wanneer er geen beschikbare aankomstdagen in de kalender vermeld staan, betekent dit dat het natuurhuisje niet meer beschikbaar is.

Vaak is in overleg met de verhuurder van een natuurhuisje een hoop mogelijk. Mocht je interesse hebben in een afwijkende periode die niet boekbaar is via de website, dan zullen we ons uiterste best doen om bij de verhuurder na te gaan of een afwijkende periode ook mogelijk is om te boeken en zo ja, tegen welke huurprijs. Houdt er rekening mee dat er bij het huren van een afwijkende periode extra kosten in rekening kunnen worden gebracht. Uiteraard word je hier door ons over geïnformeerd voordat je een boekingsverzoek plaatst, zodat je daarna niet voor verrassingen komt te staan. Interesse in het huren van een afwijkende periode? Neem dan gerust contact met ons op!

De meeste natuurhuisjes zijn in het beheer van particuliere verhuurders. Er zijn echter ook natuurhuisjes die worden beheerd door touroperators. Er zijn dus twee mogelijkheden:

  • Een boeking bij een particuliere verhuurder

Na het invullen van je persoonlijke gegevens en de informatie over het betreffende reisgezelschap, wordt het boekingsverzoek van gasten automatisch naar zowel Natuurhuisje als naar de betreffende verhuurder verstuurd. In het geval dat je een natuurhuisje boekt dat wordt beheerd door een particuliere verhuurder, dan wordt de boeking eerst voorgelegd aan deze eigenaar. Nadat de verhuurder akkoord is gegaan met het boekingsverzoek, is de boeking definitief. Je ontvangt hiervan ter bevestiging een mail van Natuurhuisje met daarin de mededeling dat de boeking is geaccepteerd. Daarna ontvang je per e-mail verdere informatie over de afhandeling van jouw boeking (betaling, sleuteloverdracht, adres, aankomst- en vertrektijden, enzovoort).

  • Een boeking bij een touroperator

Na het plaatsen van je boekingsverzoek ontvang je per mail van Natuurhuisje een overzicht van je boeking. Een boeking voor een natuurhuisje dat beheerd wordt door een touroperator, wordt in de meeste gevallen direct na het insturen van het boekingsverzoek omgezet in een definitieve boeking. Je ontvangt in dat geval een e-mail van de touroperator waarin je een huurovereenkomst en factuur kunt vinden. In deze mail vind je de verdere uitleg over de te nemen stappen (aanbetaling, sleuteloverdracht, enzovoort).

Het is helaas niet mogelijk om een optie op één van de natuurhuisjes te plaatsen. Wij werken namelijk samen met particuliere verhuurders die ook via andere verhuurkanalen boekingen kunnen ontvangen. We kunnen daarom niet zomaar een periode dichtzetten. Om te zorgen dat niemand je voor is en de periode niet door iemand anders wordt geboekt, kan je 24 uur per dag een boekingsverzoek plaatsen via onze website.

Rechts boven op onze website vind je een kopje 'inloggen'. Hier kun je een account aanmaken waarin je je toekomstige boekingen kunt beheren en favoriete natuurhuisjes kunt opslaan. Wanneer je een boeking hebt gemaakt, ontvang je daar per mail ook altijd een reserveringsbevestiging van met daarop alle gegevens van jouw boeking. Denk hierbij aan de huursom, extra kosten, je persoonlijke gegevens en de huiscode van het geboekte huisje.

Betaling en annulering

Zodra er een boekingsverzoek is geplaatst, dient de verhuurder van het natuurhuisje deze te accepteren. Zodra dat gebeurd is, zijn er drie soorten mogelijkheden van betaling:

- Natuurhuisje biedt een online betalingsservice aan, waarbij de betaling bij veel huisjes door Natuurhuisje geregeld wordt. In zo'n geval staan de betalingsmogelijkheden vermeld in de advertentie van het huisje. Na acceptatie van de boeking door de verhuurder, ontvang je als gast per e-mail de link naar de pagina waar de betaaltermijnen vermeld staan en waar de betaling voldaan kan worden. Natuurhuisje zal je per e-mail op de hoogte houden van de betalingsstatus. Ondanks dat Natuurhuisje de betaling regelt, is het de verhuurder zelf die persoonlijk contact met zijn/haar gasten opneemt om hen te informeren over de sleuteloverdracht, adresgegevens en aankomst- en vertrektijden.

- Indien de betaling via de verhuurder verloopt, dient de boeking ook eerst te worden goedgekeurd. Nadat dit gebeurd is, zal hij/zij op korte termijn zelf per e-mail of telefonisch contact met je opnemen over de betaling, sleuteloverdracht, adresgegevens en aankomst- en vertrektijden.

- Een aantal natuurhuisjes uit ons aanbod wordt aangeboden door een touroperator. Is dit het geval, dan zal deze touroperator binnen enkele minuten na het plaatsen van de boeking een bevestigingsmail naar je sturen. Hierin vind je de huurovereenkomst en factuur, met daarop verdere informatie over de wijze van betaling.

Indien de betaling via Natuurhuisje loopt, zal Natuurhuisje je per e-mail informeren over het voldoen van de betaling en over de betalingstermijnen. In zo'n geval kan er betaald worden via iDeal, SEPA Bankoverschrijving of Mister Cash.

Wanneer de betaling rechtstreeks tussen jouzelf en de verhuurder loopt, vindt de betaling in veel gevallen plaats via internetbankieren. De verhuurder van een natuurhuisje neemt na het goedkeuren van de boeking contact met je op over de betalingsvoorwaarden en mogelijkheden van betaling. In veel gevallen dien je de reissom over te maken naar zijn/haar rekeningnummer.

Per particuliere verhuurder verschillen de betalingsvoorwaarden. In veel gevallen is er inderdaad sprake van een aanbetaling en kan de restantbetaling enkele weken voor aankomst overgemaakt worden. Er zijn drie mogelijkheden:

- Indien het een natuurhuisje betreft waarbij de verhuurder de betaling aan Natuurhuisje uit handen heeft gegeven, gelden de betalingsvoorwaarden van Natuurhuisje en worden er €19,50 verplichte servicekosten aan de reissom toegevoegd. Dit staat altijd voorafgaand aan het maken van de boeking vermeld onder het kopje ''extra kosten'' in een advertentie. Onder dit kopje kun je ten alle tijden de verplichte en optionele kosten vinden die nog bovenop de genoemde huurprijs worden gerekend. Vindt de aankomst binnen zeven weken na het plaatsen van het boekingsverzoek plaats en wordt de boeking goedgekeurd door de verhuurder, dan dient de gehele betaling van de totale reissom in één keer te worden voldaan binnen 24 uur na boeking. Vindt de aankomst pas plaats over meer dan zeven weken na het plaatsen van het boekingsverzoek, dan dien je binnen 24 uur na het plaatsen van de boeking 30% van de huursom + de verplichte servicekosten à €19,50 + de kosten voor de optioneel te kiezen annuleringsverzekering te voldoen. Het restantbedrag dient uiterlijk zes weken voor aankomst voldaan te zijn.

- Indien de particuliere verhuurder zelf de betaling met je regelt, is er in veel gevallen sprake van een aanbetaling binnen één of twee weken na het maken van de boeking. Het restantbedrag dient één of enkele weken voor aankomst te worden voldaan op het rekeningnummer van de verhuurder. De verhuurder zal zelf zijn betalingsvoorwaarden met gasten delen per mail.

- In het geval van een boeking bij een touroperator worden de aanbetalingsregels vermeld in een huurovereenkomst en factuur die je van de touroperator per mail ontvangt nadat je via Natuurhuisje het boekingsverzoek hebt ingediend. In het geval van een last minute boeking waarbij de aankomst enkele dagen later al plaatsvindt, dien je vaak in één keer het gehele huurbedrag over te maken. In zo’n geval is er dus geen sprake van een aanbetaling.

Het wettelijke herroepingsrecht is uitgesloten ten aanzien van het huren van vakantiehuisjes. Indien een boeking(sverzoek) geannuleerd moet worden, dan horen wij dit graag zo spoedig mogelijk van je. In sommige gevallen kunnen we een boeking nog kosteloos annuleren, afhankelijk van de betalings- en annuleringsvoorwaarden die op het betreffende natuurhuisje van toepassing zijn. De mogelijke annuleringskosten verschillen per huisje, vanwege het feit dat veel van onze verhuurders en ook touroperators hun eigen betalings- en annuleringsvoorwaarden hanteren, die zij na het accepteren van een boekingsverzoek per e-mail naar gasten toesturen.

Kiezen verhuurders ervoor de betaling via Natuurhuisje te laten verlopen, dan worden de betreffende annuleringsvoorwaarden vermeld op de boekingsbevestiging die je na boeking van Natuurhuisje ontvangt. Deze annuleringsvoorwaarden luiden als volgt:

- Bij annulering binnen 24 uur na boeken heb je recht op volledige restitutie van het boekingsbedrag.

- Bij annulering tot de 42ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 30% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

- Bij annulering vanaf de 42ste tot de 28ste dag voor aanvang van het verblijf bedragen de annuleringskosten 60% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

- Bij annulering vanaf de 28ste dag tot de eerste verblijfsdag bedragen de annuleringskosten 90% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

- Bij annulering op de eerste verblijfsdag of later bedragen de annuleringskosten 100% van de reissom, vermeerderd met de boekingskosten.

Staat jouw vraag er niet bij?

Heb je vragen over het zoeken en boeken van een natuurhuisje? We beantwoorden je vragen graag. Voor vragen en opmerkingen zijn wij zeven dagen per week bereikbaar, zowel per e-mail als telefonisch. Je kunt ons bereiken via info@natuurhuisje.nl of via het volgende telefoonnummer: 085 888 3337.